Regulamin

Regulamin

Regulamin

REGULAMIN SPRZEDAŻY MMAUTO

Sprzedaż prowadzona jest przez MMAUTO CAR PARTS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Warszawie (00-867) w Alei Jana Pawła II 27, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000887163, NIP: 7732495476, REGON: 38833136, zwaną „Sprzedawcą”.

Kontakt ze Sprzedawcą można uzyskać:

- pod numerem telefonu: 500 807 500 (godziny pracy Sklepu 8-16 w dni robocze, opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient),

- korzystając z adresu poczty elektronicznej – mm-auto@wp.pl,

- za pomocą formularzy kontaktowych zawartych w ramach funkcjonalności sklepu MMAUTO.SHOP.

 

§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

1.)    Ustala się następujące znaczenie dla słów:

a.)    REGULAMIN – niniejszy regulamin,

b.)    KLIENT – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w sklepu MMAUTO.SHOP,

c.)    PRZEDSIĘBIORCA O UPRAWNIENIACH KONSUMENTA – osoba fizyczna posiadająca status przedsiębiorcy, wpisana do rejestru CEIDG, dokonująca Zamówienia w ramach swojej działalności gospodarczej, jednak bez związku z zawodowym charakterem tej działalności. Status ten dotyczy wyłącznie klientów mających miejsce dostawy lub siedzibę w Polsce.

d.)    KONSUMENT – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą z sklepu MMAUTO.SHOP w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,

e.)    TOWAR, PRODUKT – rzecz ruchoma, prezentowana w sklepu MMAUTO.SHOP w ofercie Sklepu na sklepu MMAUTO.SHOP, której dotyczy Umowa Sprzedaży,

f.)    UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, z wykorzystaniem sklepu MMAUTO.SHOP,

g.)    SKLEP INTERNETOWY (SKLEP) – profil Sprzedawcy w sklepu MMAUTO.SHOP, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie,

h.)    ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.

 

2.)    Przedmiotem działalności Sklepu jest sprzedaż Produktów aktualnie znajdujących się w asortymencie oraz umożliwienie Klientowi składania Zamówień na oferowane produkty za pośrednictwem platformy sprzedażowej. Korzystanie z tej usługi możliwe jest po właściwej 
         rejestracji i zalogowaniu się Klienta w sklepu MMAUTO.SHOP, wybraniu oferty Sklepu oraz właściwym przejściu procesu zakupu na sklepu MMAUTO.SHOP.

3.)    Sprzedaż odbywa się za pośrednictwem sklepu MMAUTO.SHOP pomiędzy składającym Zamówienie jako kupującym a Sklepem jako Sprzedawcą.

4.)    Każdy Klient dokonujący zakupu produktów oferowanych przez Sklep jest obowiązany zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. Poniższy regulamin zawiera informacje o sprzedającym, o warunkach sprzedaży co do transakcji zawieranych za pośrednictwem sklepu
        MMAUTO.SHOP, o prawach i obowiązkach stron umowy zakupu oraz postępowaniu reklamacyjnym. Dodatkowo szczegółowe informacje dotyczące danego produktów każdy zainteresowany znajdzie także każdorazowo w opisie danej oferty sprzedażowej na sklepu  MMAUTO.SHOP.

5.)    Informacje dotyczące funkcjonowania platformy Allegro dostępne są na nim samym. Sklep zachęca do zapoznania się z nimi przed dokonaniem zakupu.

6.)    Regulamin stanowi wzorzec umowny, który stosowany jest w ramach sprzedaży prowadzonej na sklepu MMAUTO.SHOP. W przypadku rozbieżności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a treścią konkretnej oferty, decydujące znaczenie dla warunków zawieranej umowy sprzedaży ma treść danej oferty.


§ 2 ZAMÓWIENIA


1.)    Informacje o dostępnym asortymencie w Sklepie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.

2.)    Klient, składając Zamówienie, składa zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży zamawianych Produktów w sklepu MMAUTO.SHOP. Proces zamawiania Produktu rozpoczyna się potwierdzeniem cech świadczenia poprzez stronę produktową. Klient informowany jest o przewidywanym czasie realizacji Zamówienia, dostępności produktu, cenie i sposobach zapłaty, jak i możliwych wariantach dostawy. W celu dostarczenia produktu Klient zobowiązany jest do podania swoich danych adresowych lub ich weryfikacji w przypadku uprzedniego zarejestrowania konta na sklepu MMAUTO.SHOP. Złożenie Zamówienia jest równoznaczne z potwierdzeniem, że Klient zapoznał się z niniejszym Regulaminem.

3.)    Powyższy proces składania Zamówienia ma jedynie charakter poglądowy i może różnić się od sposobu składania Zamówienia przyjętego w danym sklepu MMAUTO.SHOP. W każdym przypadku Klient powinien kierować się przede wszystkim instrukcjami co do składania Zamówienia na sklepu MMAUTO.SHOP.

4.)    Wysłane przez Sklep potwierdzenie przyjęcia Zamówienia – poprzez potwierdzenie portalu - na podany przez Klienta adres e-mail stanowi oświadczenie o przyjęciu zaproszenia, o którym mowa powyżej.

5.)    Klient dokonujący zakupu jako przedsiębiorca, zobowiązany jest do podania numeru NIP przy składaniu Zamówienia, w przeciwnym razie przyjmuje się, że kupuje jako Konsument.

6.)    W celu złożenia Zamówienia Klient zobowiązany jest dokonać wyboru, spośród dostępnych w sklepu MMAUTO.SHOP: zamawianych produktów, sposobu dostawy, sposobu płatności oraz wskazać adres dostawy. Wybór oraz reszta procesu zależna jest od sklepu MMAUTO.SHOP, na którym Klient dokonuje zakupu.

7.)    W przypadku niedostępności Produktów objętych Zamówieniem w magazynie, u dostawców Sklepu lub z innych przyczyn i braku możliwości realizacji Zamówienia Klienta, Sklep zawiadomi o tym fakcie Klienta najpóźniej w terminie 14 (czternastu) dni, licząc od daty złożenia Zamówienia. W takim przypadku Klient ma prawo zadecydować, czy wyraża zgodę na realizację Zamówienia w okresie zaproponowanym przez Sklep czy od umowy odstępuje. W przypadku braku możliwości realizacji części Zamówienia, o którym mowa powyżej, Klient jest informowany o stanie Zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji. Klient ma możliwość dokonania wyboru pomiędzy:

a)    częściową realizacją - wybór przez Klienta tej możliwości powoduje zrealizowanie Zamówienia dotyczącego wyłącznie dostępnych Produktów;

b)    anulowania całości Zamówienia (odstąpienie). W przypadku odstąpienia od umowy Sklep zwróci Klientowi wpłaconą tytułem ceny kwotę. Powiadomienie zostanie wysłane na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu Zamówienia lub rejestracyjnym. W razie niepodjęcia żadnej decyzji w ciągu 7 (siedmiu) dni od powiadomienia, Zamówienie zostanie anulowane w części Produktów niedostępnych.

 

§ 3 CENA PRODUKTÓW ORAZ FORMY PŁATNOŚCI


1.)    Cena podana przy każdym Produkcie jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu zawierają podatek VAT (jeżeli ze względu na miejsce dostawy Towaru jest naliczany) i nie obejmują kosztów dostawy.

2.)    Dostawa towaru i sposoby płatności zależne są od sklepu MMAUTO.SHOP, na którym Klient dokonuje zakupu. Z tego powodu niektóre warianty dostawy i zapłaty mogą być niedostępne. Informacje o kosztach dostawy dostępne są w procesie zamawiania przed złożeniem takiego Zamówienia.

3.)    Koszty dostawy zostaną uwzględnione w sumie Zamówienia w zależności od zamówionego towaru i wyboru Klienta co do sposobu dostawy, przy składaniu Zamówienia.

4.)    W razie dokonania Zamówienia i wybrania innej opcji płatności niż przy odbiorze a niezaksięgowania wpłaty na poczet tego Zamówienia w ciągu czternastu (14) dni, Zamówienie zostaje anulowane. Po trzech (3) dniach roboczych od dokonania Zamówienia w przypadku braku zaksięgowania wpłaty Klient otrzyma na podany adres e-mail przypomnienie o wykonaniu płatności. Powyższe okresy mogą się różnić w zależności od sklepu MMAUTO.SHOP, w ramach którego Klient dokonuje zakupu. Sklep zachęca do zapoznania się do każdorazowego zapoznania się z obowiązującym na sklepu MMAUTO.SHOP regulaminie przed dokonaniem zakupu.

5.)    Wydanie Zamówienia nastąpi w czasie określonym w potwierdzeniu Zamówienia i zaakceptowanym uprzednio przez Klienta, nie później jednak niż w ciągu 30 (trzydziestu) dni od daty zawarcia umowy. Na stronie produktowej Sklep podaje przewidywany czas wysyłki Zamówienia.

 
§ 4 REKLAMACJE


1.)    Sklep jest zobowiązany do wydania Towaru bez wad. Sklep zastrzega jednak, że prowadzi sprzedaż produktów używanych, których stan różni się od egzemplarzy nowych i noszą one na sobie ślady normalnego zużycia. Sklep dokłada wszelkich starań by produkty używane znajdujące się w jego ofercie były możliwie najwyższej jakości. Klient dokonując zakupu produktów używanych oświadcza, że został poinformowany o ich stanie i nie wnosi ku temu zastrzeżeń. Produkty używane są wyraźnie oznaczone jako takie w ofercie Sklepu.

2.)    W przypadku stwierdzenia wadliwości dostarczonego Towaru, Klient może według swojego wyboru, skorzystać z uprawnień gwarancyjnych, o ile została udzielona gwarancja oraz z uprawnień przysługujących mu od Sprzedawcy z tytułu rękojmi. Uprawnienia gwarancyjne i uprawnienia przysługujące z tytułu rękojmi są uprawnieniami od siebie niezależnymi.

3.)    W przypadku Umów Sprzedaży zawieranych z Konsumentami oraz Przedsiębiorcami o uprawnieniach konsumenta, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi. Jest ona wyłączona w stosunku do Klienta o pozostałym statusie.

4.)    Po dokonaniu odbioru przesyłki od przewoźnika, w celu zachowania roszczeń względem przewoźnika należy zbadać towar i sporządzić protokół szkody / zgłosić szkodę.

5.)    W celu złożenia reklamacji należy poinformować Sklep o zaobserwowanych wadach, udokumentować je celem dokonania weryfikacji zastrzeżeń oraz ewentualnego usunięcia wad bez konieczności odsyłania Towaru do Sklepu. W przypadku konieczności odesłania Towaru do sklepu Sprzedawcy, Sprzedawca poinformuje składającego reklamację o tym w terminie do 14 dni od zgłoszenia reklamacji. Do odsyłanego Towaru należy dołączyć dokument potwierdzający zakup Produktu w Sklepie z opisem żądań. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej na mm-auto@wp.pl lub w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.

6.)    W zależności od dostępnych funkcjonalności sklepu MMAUTO.SHOP, zgłoszenie reklamacji możliwe jest także za pomocą formularzy kontaktowych zawartych na tym portalu.

7.)    Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, można złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla reklamującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sklep, albo Sklep nie wymienił rzeczy na wolną od wad lub nie usunął wady.

8.)    Jeżeli Klientem jest Konsumentem lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta, może zamiast zaproponowanego przez Sklep usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.

9.)    Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady. Nie można odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.

10.)    Sklep niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania przesyłki z reklamowanym towarem, zajmie stanowisko co do złożonej reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu. O rezultacie rozpatrzenia reklamacji Sklep niezwłocznie zawiadomi składającego reklamację pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu reklamacyjnym. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta nie otrzyma stanowiska Sklepu co do reklamacji we wskazanym terminie, przyjmuje się, że Sklep uznał reklamację.

11.)    Transport reklamowanych Produktów z tytułu rękojmi odbywa się na koszt Sklepu za pośrednictwem wskazanej przez Sklep formy wysyłki. Sklep nie przyjmuje przesyłek odsyłanych za pobraniem. W niektórych przypadkach nie jest konieczne wysyłanie reklamowanego Produktu, a Sprzedawca może poprzestać na oględzinach zdjęć dostarczonych przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę o uprawnieniach konsumenta, o czym poinformuje go po otrzymaniu zgłoszenia reklamacyjnego.

12.)    W przypadku gdy Klient wyśle reklamowany produkt do Sklepu pomimo poinformowania przez Sklep o braku takiej konieczności Sklep zastrzega sobie prawo do nie zwracania kosztów takiej przesyłki.

13.)    W przypadku gdy reklamacja produktu okaże się niezasadna, Klient ponosi koszty takiej reklamacji w tym w szczególności koszty transportu. Klient może odebrać niezasadnie reklamowany towar na swój koszt z siedziby Sklepu po wcześniejszym umówieniu się ze Sklepem co do terminu takiego odbioru.

14.)    W przypadku zaistnienia sporu pomiędzy Sklepem a Klientem co do zasadności odmowy uwzględnienia reklamacji, Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Klient może skorzystać z mediacji lub też polubownego sądownictwa poprzez dostarczenie do instytucji, przed którą będzie toczyło się postępowanie, odpowiedniego formularza – wniosku o mediację lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista przykładowych instytucji wraz z danymi teleadresowymi dostępna jest na stronie www.uokik.gov.pl. Ponadto pod adresem  http://ec.europa.eu/consumers/odr Konsument ma dostęp do rozstrzygania sporów konsumenckich drogą elektroniczną za pomocą unijnej platformy internetowej (platforma ODR). Prawo takie nie przysługuje lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta. W przypadku Klientów zagranicznych powinni oni zorientować się jakie mają sposoby pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich w swoim kraju, a Sklep w a    zie konieczności przystąpi do takiej procedury.


§ 5 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY



1.)    Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta, może odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Powinien wtedy złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz dokonać zwrotu Towaru do Sklepu. W celu złożenia oświadczenia o odstąpieniu można skorzystać z formularza odstąpienia od umowy zamieszczonego w załączniku do Regulaminu. Termin uważa się za zachowany jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca o uprawnieniach konsumenta wyśle oświadczenie o odstąpieniu w formie pisemnej na adres Sprzedającego lub drogą elektroniczną na e-mail: mm-auto@wp.pl lub za pomocą funkcjonalności sklepu MMAUTO.SHOP, najpóźniej w ostatnim dniu 14-dniowego okresu. Sprzedawca po wpłynięciu oświadczenia o odstąpienia w formie elektronicznej na ww. e-mail lub adres pocztowy potwierdzi niezwłocznie jego wpływ przez wysłanie informacji na adres poczty internetowej odstępującego. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy złożone po ww. terminie nie wywołuje skutków prawnych.

2.)    W zależności od dostępnych funkcjonalności sklepu MMAUTO.SHOP, zgłoszenie odstąpienia od umowy możliwe jest także za pomocą formularzy kontaktowych zawartych na tym portalu.

3.)    Towary powinny być zwrócone w stanie niezmienionym i kompletnym, bez śladów użytkowania, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, tj. Konsument lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta powinien postępować z Towarem mając na uwadze, konieczność jego ewentualnego, późniejszego zwrotu. Ponosi on odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Jeżeli zwracany Towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sklep zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia przesyłki lub obniżenia zwracanej kwoty o równowartość towaru uszkodzonego, według wyboru Sklepu.

4.)    Prawo Konsumenta lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta do odstąpienia od umowy nie przysługuje, jeżeli przedmiotem Zamówienia m.in. jest rzecz:

5.)    nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

6·)    która po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

7.)    Zwracany Towar należy odesłać najpóźniej w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy wraz z oświadczeniem o odstąpieniu na adres magazynu Sklepu, tj. KOLONIA DĘBNIAK 3, 97-225 UJAZD. Konsument lub Przedsiębiorcą o uprawnieniach konsumenta ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do Sklepu (koszty odesłania).

8.)    W przypadku odstąpienia od umowy, wszystkie dokonane przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę o uprawnieniach konsumenta płatności, w tym koszty najtańszej dostawy, zostaną przekazane na rzecz Konsumenta lub Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sklep oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

9.)    Zwrot płatności dokonanych kartą płatniczą lub przelewem elektronicznym następuje na rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność, chyba, że Klient w sposób wyraźny złoży przed dokonaniem zwrotu inną dyspozycję zwrotu niegenerującą dla niego dodatkowych kosztów (np. w oświadczeniu o odstąpieniu). Jeśli płatność została dokonana przez portal Allegro zostanie ona zwrócona zgodnie z przyjętymi tam zasadami.

10.)    Sklep może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania zamówionego towaru  z powrotem od Kupującego lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

 

§ 6 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH


1.)    Sklep jest administratorem danych osobowych użytkowników przesyłanych do niego w związku z transakcjami na sklepu MMAUTO.SHOP dalej zwany „Administratorem”.

2.)    Kontakt z Administratorem możliwy jest w sposób wskazany na początku Regulaminu.

3.)    Administrator podkreśla, że w niniejszej polityce prywatności opisany jest jedynie sposób przetwarzania danych po stronie Administratora i w oparciu o danej jakie on sam uzyskał. Portal Allegro, z którego korzysta Administrator w celu pośrednictwa przy zawieraniu umów zbiera i przetwarza dane osobowe w oparciu o swoją własną politykę prywatności. Administrator dokłada wszelkich starań by zapewnić możliwie szerokie bezpieczeństwo danych poprzez weryfikację podmiotów z którymi współpracuje, natomiast zachęca do tego, by przed dokonaniem zakupu zapoznać się z lokalnie obowiązującą polityką prywatności.

4.)    Administrator nie wykorzystuje samodzielnie plików Cookies przy sprzedaży na sklepu MMAUTO.SHOP, natomiast wskazuje, że korzystanie z nich może być niezbędne w celu korzystania z sklepu MMAUTO.SHOP, na którym Klient dokonuje zakupu towarów. W związku z powyższym Administrator zaleca, by Klienci przed dokonaniem zakupu zapoznali się z lokalnie obowiązującą polityką prywatności.

5.)    W razie konieczności postanowienia niniejszej Polityki mogą ulec zmianie. Zmiana zostanie zakomunikowana użytkownikom poprzez ogłoszenie nowej treści Polityki, a w przypadku bazy osób, które wyraziły zgodę na przetwarzanie danych drogą e-mailową lub podały dane e-mailowe przy realizacji umów, o zmianie zostaną one powiadomione także drogą e-mail.

6.)    Dane osobowe użytkowników są przetwarzane zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych, Ustawą o ochronie danych osobowych, ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10.05.2018 r. oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18.07.2002 r.

7.)    W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie przesłanego przez użytkownika e-maila lub reklamacji przetwarzanie takie następuje na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych, zgodnie z którym przetwarzanie danych jest konieczne w celu podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą.

8.)    W przypadku uzyskania odrębnej zgody użytkownika, jego dane osobowe mogą być przetwarzane przez Administratora również w celach marketingowych, w tym w celu kierowania informacji handlowej drogą elektroniczną na wskazany przez użytkownika adres e-mail (art. 6 ust. 1 lit. a Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych).

9.)    W przypadku zawierania i wykonywania przez Administratora umowy sprzedaży lub umów o świadczenie usług druga strona ma obowiązek podać dane niezbędne dla zawarcia umowy (co jest wymogiem umownym, a w zakresie numerów podatkowych także wymogiem ustawowym) i w tym celu Administrator przetwarza dane osobowe (art. 6 ust. 1 lit. b Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych).

10.)    Dane osobowe użytkowników przechowywane są nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania, tj. do momentu cofnięcia zgody jeżeli przetwarzanie odbywa się w oparciu o taką zgodę, do momentu przedawnienia roszczeń Administratora i drugiej strony w zakresie realizacji zawartych umów (w przypadku umów sprzedaży/umów o świadczenie usług 2 lata, licząc do końca roku) oraz do momentu realizacji zapytania kierowanego za pomocą e-mail lub do czasu zakończenia rozpatrywania reklamacji.

11.)    Administrator zapewnia, że wszelkie zebrane dane osobowe służą do realizacji zobowiązań wobec użytkowników. Informacje te nie będą udostępniane osobom trzecim za wyjątkiem sytuacji, gdy:

a)    uprzednio zostanie wyrażona wyraźna zgoda osób, których one dotyczą, na takie działanie, lub

b)    jeżeli obowiązek przekazania tych danych wynika lub będzie wynikać z obowiązujących przepisów prawa, np. organom ścigania.

12.)     Dodatkowo dane osobowe usługobiorców i klientów mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:

    o  dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym portalu sprzedażowego i świadczonych za jego pośrednictwem usług elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego, agencje marketingowe, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu, dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi oraz operatorowi dostawy produktu) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.

    o  dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.

13.)    Użytkownik, którego dane osobowe są przetwarzane ma prawo do:

a)    dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia - osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.

b)    cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

c)    wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.

d)    sprzeciwu - osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

e)    sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego - jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego (w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora, nie na podstawie zgody podmiotu danych), osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.

14.)    Realizacja powyższych praw odbywa się na podstawie żądania użytkownika przesłanego na adres poczty elektronicznej mm-auto@wp.pl. Żądanie takie powinno zawierać imię i nazwisko użytkownika.

15.)    Użytkownik zapewnia, że podawane lub publikowane przez niego w serwisie dane są poprawne.

 

§ 7 POSTANOWIENIA KOŃCOWE


1.)    Na każdy sprzedany przez Sklep Produkt wystawiana jest faktura VAT lub inny dokument rozliczeniowy zgodny z obowiązującymi przepisami podatkowymi. Faktura VAT jest dostarczana drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej lub w formie tradycyjnej wraz z dostawą towaru. Akceptacja Regulaminu stanowi jednocześnie zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej.

2.)    Prawem właściwym jest prawo polskie. Spory wynikłe pomiędzy Klientem a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy, z tym zastrzeżeniem, że w odniesieniu do Konsumentów spory te będą rozpoznawane przed sądem właściwym według przepisów postępowania cywilnego. Niniejszy Regulamin podlega przepisom prawa polskiego i zgodnie z nimi będzie interpretowany. Niniejszy Regulamin nie ogranicza żadnych praw konsumentów do ochrony, które mogą użytkownikowi przysługiwać zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami w kraju jego zamieszkania.

3.)    Portal Allegro, na którym Klient dokonuje zakupu posiada swój własny regulamin i politykę prywatności, a także może nakładać na Klienta dodatkowe obowiązki ponad te wskazane w niniejszym Regulaminie. Sklep zachęca do zapoznania się z obowiązującym na sklepu MMAUTO.SHOP zasadami i nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uchybienia Klienta w zakresie obowiązków względem sklepu MMAUTO.SHOP.

4.)    Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O zmianie Regulaminu Sprzedawca powiadomi zarejestrowanych Klientów drogą e-mailową z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po 14 dniach od powiadomienia. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian do niniejszego Regulaminu są realizowane na podstawie zapisów obowiązujących w dniu złożenia Zamówienia.